Gradivo z novinarske konference KSS PERGAM
12.2.2014 je bila sklicana Novinarska konferenca KSS PERGAM v zvezi s pobudo glede Zakona o slovenskem državnem holdingu in kršitvami Resolucije o normativni dejavnosti pri sprejemanju Zakona o spremembah zakona o kolektivnem dodatnem pokojninskem zavarovanju za javne uslužbence…
Novinarska konferenca KSS PERGAM dne 12.02.2014
V sredo, 12. 02. 2014 je potekala novinarska konferenca vodstva KSS PERGAM, na kateri smo predstavili našo pobudo v zvezi s predlogom Zakona o slovenskem državnem holdingu in naš protest v zvezi s kršitvijo Resolucije o normativni dejavnosti pri sprejemanju Zakona o spremembah Zakona o kolektivnem dodatnem pokojninskem zavarovanju za javne uslužbence.
Spodaj objavljamo gradivo s tiskovne konference, in sicer:
- izjavo v zvezi s pobudo KSS PERGAM glede predloga Zakona o slovenskem državnem holdingu Izjava – SDH-1.pdf
- ter izjavo v zvezi s predlogom Zakona o spremembah Zakona o kolektivnem dopolnilnem pokojninskem zavarovanju za javne uslužbence Izjava – Sprememba ZKDPZ.pdf
IZJAVA ZA MEDIJE V ZVEZI S PREDLOGOM ZAKONA O SLOVENSKEM DR??AVNEM HOLDINGU:
V KSS PERGAM smo leta 2012 nasprotovali ustanovitvi Slovenskega državnega holdinga, kot je bil predlagan z Zakonom o Slovenskem državnem holdingu, saj smo bili prepričani, da bo z netransparentnim, nepremišljenim in neodgovornim sprejemom zakona, ki je bil pripravljen brez vsakršnih strokovnih podlag in analiz ter brez transparentne in konsistentne javne razprave, ogroženo premoženje v neposredni in posredni lasti države.
Da koncept Slovenskega državnega holdinga ni bil domišljen, potrjuje dejstvo, da le-ta še danes ni zaživel v praksi in da se upravljanje in razpolaganje z državnim premoženjem v tem času ni popolnoma nič izboljšalo.
Tudi od novega zakona o slovenskem državnem holdingu ne pričakujemo bistvenega napredka pri upravljanju državnega premoženja in razpolaganju z le-tem, čeprav smo prepričani, da je prav upravljanje z državnim premoženjem ter razvoj in uspešno poslovanje družb, ki so danes v celoti ali delno v državni lasti, lahko eden od pomembnih elementov oživitve gospodarstva.
V KSS PERGAM spremljamo poslovanje družb v katerih so zaposleni naši člani in so v državni lasti ter predstavljajo premoženje, s katerim naj bi upravljal SDH. Nekatere od teh družb so tudi na seznamu družb, ki naj bi bile prodane med prvimi. Te družbe, npr. Aero, nujno potrebujejo močnega in odgovornega lastnika, ki bo s svojim premoženjem dobro gospodaril, ga plemenitil in mu zagotavljal sredstva za razvoj. Država v katerih lasti so danes deleži teh družb, svoje vloge lastnika ne opravlja in kljub našim prizadevanjem in zahtevam ocenjujemo, da te vloge ne zmore ali noče opravljati.
Do lastnika, ki bo družbam v državni lasti po prevzemu zagotavljal sredstva za razvoj, ki jih danes te družbe nimajo, je mogoče priti tudi s prodajo teh podjetij. V KSS PERGAM smo prepričani, da je potrebno postopke prodaje izvesti transparentno in v te postopke vključevati tudi zaposlene v teh podjetjih, z namenom, da se med pogoje za prodajo vključijo določene zaveze, ki naj jih dajo potenciali kupci oziroma prevzemniki glede ohranitve delovnih mest, ohranitve proizvodnje in sedeža podjetja in drugih zavez, ki naj preprečijo poslabšanje socialno ekonomskega položaja zaposlenih v primeru prodaje. V zvezi s takšnimi zavezami imamo v KSS PERGAM že pozitivne izkušnje, prav tako pa so znani negativni primeri prodaj ob odsotnosti tovrstnih zavez.
V KSS PERGAM ocenjujemo, da zgolj s predlaganim ekonomsko socialnim odborom SDH, v katerem naj bi imeli predstavnike tudi sindikati ne bo moč v zadostni meri zagotoviti mehanizma, ki bi zaščitil zaposlene v podjetjih, ki so predmet prodaje oziroma prevzema. Zato prelagamo, da se v zakonu izrecno predvidi možnost sodelovanja predstavnikov zaposlenih v postopkih prodaje.
Prepričani smo, da je na ta način moč doseči transparentnejše postopke prodaje in celovito obveščenost zaposlenih o teh postopkih. S tem se daje možnost tistim, ki najbolj poznajo okolje v katerem posluje podjetje, da sodelujejo pri oblikovanju zavez, ki naj ohranijo delovna mesta in zagotovijo nadaljnje poslovanje in razvoj podjetja.
Z vidika ciljev ohranjanja in odpiranja delovnih mest ter oživitve gospodarske rasti bi moral biti to tudi cilj Vlade. Zato pričakujemo, da bo naš predlog vključen v zakon, ki je v parlamentarnem postopku in s tem povzet v končno besedilo zakona.
Konfederacija sindikatov Slovenije PERGAM, predsednik, dr. Janez Posedi
Ljubljana, 10.02.2014
IZJAVA ZA MEDIJE V ZVEZI S KRŠITVIJO RESOLUCIJE O NORMATIVNI DEJAVNOSTI PRI SPREJEMANJU ZAKONA O SPREMEMBAH ZAKONA O KOLEKTIVNEM DODATNEM POKOJNINSKEM ZAVAROVANJU ZA JAVNE USLU??BENCE:
Med vladnimi gradivi smo v KSS PERGAM naleteli na Zakon o spremembah Zakona o kolektivnem dodatnem pokojninskem zavarovanju za javne uslužbence. Nad uvrstitvijo omenjenega zakona med vladna gradiva smo izrazito presenečeni, saj gre za spremembo, o kateri socialni partnerji nismo bili obveščeni, še manj vključeni v njeno pripravo. Postopek sprejemanja neposredno krši minimalna priporočila Resolucije Državnega zbora o normativni dejavnosti v zvezi s pravočasnim in odprtim vključevanjem javnosti v pripravo predpisov.
V KSS PERGAM nasprotujemo predlogu zakona. Predlagana sprememba namreč javne uslužbence, v primerjavi z vsemi ostalimi vključenimi v dodatno pokojninsko zavarovanje, postavlja v bistveno slabši položaj. Javnim uslužbencem onemogoča, da bi po izstopu iz javnega sektorja lahko uveljavili pravico do enkratnega izplačila vplačanih premij. Kljub temu, da je po novem Zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju enkratno izplačilo odkupne vrednosti premoženja skrajno omejeno, bo za vse, razen za javne uslužbence ostajala možnost enkratnega izplačila za premije, vplačane do 31.12.2012.
Z omenjeno spremembo zakona, katere sprejem skuša prikrito in pod krinko domnevne nomotehnične in nezahtevne uskladitve z Zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju doseči Vlada, se javne uslužbence neutemeljeno postavlja v slabši položaj v primerjavi z ostalimi zavarovanci, hkrati pa posega v njihove pridobljene pravice. Takšno ravnanje je tudi neposredno v nasprotju s pojasnili in zagotovili, ki so bila na vprašanja in opozorila predstavnikov KSS PERGAM v zvezi s omenjeno vsebino postavljena ob pogajanjih za pokojninsko reformo v letu 2012.
V KSS PERGAM zato pozivamo Vlado, da iz postopka nemudoma umakne novelo Zakona o spremembi Zakona o kolektivnem dodatnem pokojninskem zavarovanju za javne uslužbence ter dosledno upošteva standard, da predpise, ki zadevajo socialno ekonomski položaj zaposlenih posreduje v obravnavo javnosti ter v obravnavo Ekonomsko socialnemu svetu.
Konfederacija sindikatov Slovenije PERGAM, predsednik, dr. Janez Posedi
Ljubljana, 10.02.2014